והרי החדשות מרחבי הגלובוס \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

שלמה ריזל No Comments on והרי החדשות מרחבי הגלובוס \\ יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

כמידי שבוע, כתב חדשות החוץ לוקח אותנו לטיול קצר ברחבי הגלובוס: מההתבטאות האנטישמית של נשיא בלארוס, עבור דרך החגיגות לציון מאה שנה למהפכה הקומוניסטית בסין ועד האוקראיני האנטישמי שיעבור טיפול רפואי בישראל | האזינו

שלמה ריזל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היומן שלנו עוסק בדרך כלל בנושאים שקורים בעולם, שלרובם אין קשר ישיר אלינו, אבל הנה נושא שקשור אלינו ישירות: האנטשימיות. מידי פעם היא צצה שוב ומרימה את ראשה המכוער, אבל זה די נדיר שראש מדינה שאינה מוסלמית ידבר בצורה בוטה על היהודים. מי שעשה זאת הפעם היה נשיא בלארוס, הידועה בשמה העברי רוסיה הלבנה.

אלכסנדר לוקשנקו, הרודן הידוע לשמצה של המדינה המזרח אירופית המסוגרת, עשה זאת במסגרת נאום לאומה הבלארוסית, בו אמר כי העם שלו, העם הבלארוסי סבל מהנאצים ועבר שואה, אבל בעוד האומה הבלארוסית לא עשתה מכך רעש והספידה רבות, היהודים – כך לדבריו – ניצלו את שעברו כדי לעשות הון רב.

סין

וממדינה קומוניסטית אחת, למדינה קומוניסטית אחרת.

בסין חגגו בשבוע האחרון 100 שנים למהפכה הקומוניסטית – זו שהשתלטה על מדינת הענק מעט אחרי שהקומוניסטים עשו זאת ברוסיה תוך כדי ולאחרי מלחמת העולם הראשונה, ונשיא סין העריץ, שי ג'ינפינג ניצל זאת כדי לאיים על שכנותיה, תוך שעשרות אלפים בכירי השלטון צוהלים אל מול בימת הכבוד בה צעדו גייסות סיניים.

הנאום הזה שניצפה על ידי מאות מיליוני סינים, נישא, ולא בכדי בכיכר טיאנמן בבייג'ינג, הכיכר שבה נרמסו למוות אלפי בני אדם שקראו לחופש לפני 33 שנים. בדבריו אמר ג'ינפינג כי כוחות זרים – כשכוונתו למערב – יספגו מהלומה בראשם אם יטרידו את מדינתו ושיבח את העולם החדש כדבריו שיצרה סין.

אוקראינה

העולם מלא בסיפורים מוזרים, והנה עוד סיפור וכזה שיש לו קשר אלינו.

בכיר בארגון ימני קיצוני אוקראיני שנאשם באנטישמיות, העונה לשם ארטיום מושנסקי נפגע מירי בעירו חרקוב, וכיוון שיכולות הרפואה באוקראינה דלות, היה מי שחליט כי כדי להציל את חייו מוטב שיוטס לישראל לשם טיפול רפואי הולם. בסרטון שאת קולותיו נשמע כעת נראים אנשיו של מושנסקי מלווים אותו בהצדעה במועל יד בדרכו לאמבולנס שיקח אותו לישראל.

הפרדוקס הזה מראה שבסוף גם גדולי האנטישמים מבינים היכן המקום הטוב ביותר לגור בו, ואולי, אולי זו הסיבה לקנאתם.



0 תגובות